Harlem Nocturne

diumenge, 3 de maig del 2015

L'adéu a Ruth Rendell





Ahir, dia 2 de maig de 2015, ens va deixar Ruth Rendell, una de les dames del crim britàniques per excel·lència, reconeguda i llegida arreu del món. Fa un temps ja vaig fer un article sobre ella que podeu llegir AQUÍ. Havia nascut l'any 1930 i fou distingida el 1966 com a Baronesa Rendell de Babergh (títol de Dama de l’Imperi Britànic).
 
Al novembre de l'any passat vam perdre P.D. James i ara, amb la desaparició de Rendell, quasi diria que ens quedem sense  la darrera de les grans escriptores "negres"  angleses en l'estil més pur i clàssic del terme.
 
Em va saber greu conèixer la notícia. Ha mort als 85 anys. Suposo que va tenir una bona vida. Ara només podem desitjar que continuï ben present entre nosaltres a través de la seva extensa i important producció literària. 
 
Que descansi en pau.
 
 
 
 
 

7 comentaris:

Anònim ha dit...

La seva A Judgement in Stone és una de les novel·les negres que m'han impactat més. Els seus llibres són sempre inquietants.

Jordi Canals ha dit...

Una sentida pèrdua. Descansi en pau.

Jofre Pervez ha dit...

La Ruth Rendell forma part de la meva història vital com a lectora. Una gran perdua. Descansi en pau.

Unknown ha dit...

No en sé res d'ella, llegiré el teu
article. Ho sento, descansi en pau.

Anònim ha dit...

Jo havia llegit molt més a P. D. James que a R. Rendell però ara precisament m'estava plantejant de rellegir "El agua está espléndida" que no recordo gaire però sé que em va agradar.

Una altra pèrdua sensible

Àngels

Unknown ha dit...

Descansi en pau...Els seus llibres perpetuaran la seva memòria...

Shaudin Melgar-Foraster ha dit...

Llàstima. Era una molt bona escriptora. Que descansi en pau.