Harlem Nocturne

diumenge, 15 de setembre del 2013

El premi RBA de novel·la negra marxa cap a Islàndia





L'autor islandès Arnaldur Indridason ha guanyat el VII Premi RBA de novel·la negra (125.000 euros), per la seva obra El Pasaje de las Sombras. Com suposo que sabeu, aquest és el premi millor dotat del món, econòmicament, en aquesta categoria literària.
 
En contra d'allò que els afeccionats a la seva narrativa pugueu pensar, aquest títol no és una entrega més de la nissaga de l'inspector Erlendur Sveinsson, sinó una obra independent, l'acció de la qual se situa a Islàndia en dos plans temporals distints: la Segona Guerra Mundial i el moment actual.

Jo encara no l'he llegit, òbviament. Quan ho faci, en confegiré la ressenya. Tanmateix, estic contenta de l'autor premiat enguany, ja que les seves novel·les m'agraden força.
 
Vaig tenir la sort d'assistir a la cerimònia de lliurament del guardó, però hi havia tanta gent que era gairebé impossible acostar-se al guanyador. El seu discurs va ser molt breu, pronunciat en un to baix. Tot plegat, vist i no vist. Per tant, no us puc explicar cap curiositat ni cap tafaneria del personatge. 
 
El que sí que puc afirmar, però, és que l'autor sempre remarca la seva voluntat de prestigiar la llengua islandesa (que només parlen al voltant de 300.000 persones) i de contribuir, amb les seves novel·les, al corpus de la  literatura del país del gel. Em sembla perfecte, com us podeu imaginar.
 
I, a l'espera de llegir El Pasaje de las Sombras per escriure'n la ressenya, res més de moment. Que passeu un feliç diumenge, negrots.    
 
 

6 comentaris:

Lluís Bosch ha dit...

Vaig setir per la ràdio una part del seu discurs d'agraïment i em va agradar força, i fins i tot em van venir ganes de llegir-lo, més encara saben que la novel·la és una peça independent de la saga del seu inspector. A més a més parla del nazisme al seu país i recull el tema dels elfs, de manera que hi integra l'element fantàstic. A mi em sembla una combinació atractiva.
(I per cert, m'he posat una mica neguitós en veure què estàs llegint ara...).

Anna Maria Villalonga ha dit...

ja pots començar a tremolar, company!!

sí, a mi l'Arnaldur també m'atrau.
Anirà arribant. No dono més de si!

Anònim ha dit...

Aquest matí he vist la novel·la d'en Lluís Bosch, Aire Brut, a l'aparador de la llibreria Drac i he estat a punt de comprar-la; esperaré la teva ressenya.
Llàstima que el premi RBA no es quedi a Catalunya, però m'en alegro per Arnaldur.
Gràcies Anna!
Tura

Unknown ha dit...

Felicitats a l'autor!
No he llegit res d'ell; potser serà l'oportunitat de fer-ho!
Gràcies per la crònica!

Shaudin Melgar-Foraster ha dit...

Tinc aquest autor pendent, encara no he llegit res d'ell. Gràcies!

Anònim ha dit...

Enhorabona a l'autor!
Esperem la teva resenya.
Gràcies,se que estas molt enfeinada.

Carme Luis