Harlem Nocturne

dissabte, 27 d’octubre del 2012

Avui us regalo un relat: Amor de lluna plena



Amor de lluna plena


Retruny el vent del nord i fa estremir les bigues, les portes, les finestres. La casa és un ens viu amb so de fusta vella.
M’arriba amb nitidesa la crua remor dels arbres, però no hi ha veus d’ocells. Ni tan sols parla l’òliba.
M’aboco dins la nit com qui mira l’abisme, indolent, extasiada, i veig els ratpenats retallats en la fosca contra el cercle de llum del fanal solitari. Elegants siluetes en vols vertiginosos, buscant insectes vius al bell mig de l’oratge.
Puc mirar més enllà, però tan sols hi ha ombres. I aquells vampirs de nit, curulls d’indiferència.

Quan ell pica a la porta, ja fa temps que l’espero. Ens mirem sens parlar, ànima contra ànima. M’acullo lentament a l’escalf del seu pit. Amb tendresa, una ungla em recorre la cara. 

El contemplo amb desig. Té ulls grocs de bèstia humana. I tremola la nit, i tremolen els arbres. I ressona un udol, avall de la muntanya.





20 comentaris:

Jordi Canals ha dit...

Malgrat la brevetat del relat, lentament, a poc a poc, és va fent esfereïdor. Podria ser el fragment d'una bona novel.la negre

Anna Maria Villalonga ha dit...

És una història d'amor!

Anònim ha dit...

Que macu Anna, puc sentir com respira, sempre tan trist, l'home llop, gran amic nostre !!

Carme Luis

Anònim ha dit...

Una història molt tendre... Una nit de lluna plena... i un bonic amor. L'home llop ha esperat un més per gaudir-ne...


MARTA VALLS

Elies ha dit...

Meravellós!
Enhorabona

Maria Teresa Galan ha dit...

Molt bé, Anna Maria; molt apropiat per aquestes dates que sempre solem buscar contes, refranys, llegendes...

No sé si podré dormir aquesta nit, perquè també xiularà el vent...

Una abraçada

La Meva Perdició ha dit...

Els instants d'excitació previs a la primera cita... i en el marc perfecte d'una nit de dissabte amb tots els elements despertant els sentits. De ben segur cap dels dos oblidarà l'inici d'una relació tant especial.
Gràcies pel regal.
Et desitjo una feliç i esfereïdora Nit d'Ànimes. ^_^

Hele la Sabatera ha dit...

Fabulós, m'ha agrada't molt

Unknown ha dit...

Que bonic, Anna!

Moltes gràcies!
He llegit ara el teu relat, amb el vent udulant i la llar de foc encesa, amb tots els meus animalons al voltant... i ara que es fa fosc tan aviat...la teva història d'amor ha posat la cirereta que faltava!

Una abraçada!

Anònim ha dit...

Ai Anna quina meravella !! la nit de lluna plena, la caricia d'una ungle a la cara i una història d'amor diferent...preciós ! Bona nit de diumenge, Tura.

ALÍCIA MARSILLACH ha dit...

Preciós! I no hem d'oblidar que n'hi ha messos amb DUES LLUNES PLENES. M'agraden aquestes històries d'amor.
Bona nit.

Roser ha dit...

Per mi es una poetica reflexió d'amor i soledat. Molt ben escrita.
Una abraçada

Lluís Bosch ha dit...

Tal com comentàvem l'altre dia, no cal escriure 500 planes per a fer literatura.
Jo he pensat que era la veu de la Caputxeta Vermella.

Jordi Masó ha dit...

Això és molt bona confitura!
Salutacions!

Anna Maria Villalonga ha dit...

Lluís, en aquest cas no era la Caputxeta, però podria haver-ho estat. De fet, tinc un relat començat en aquesta línia (més llarg).
Gràcies a tots.
Vladi, si el vols per al teu potet de bona confitura, cap problem.

Anna Maria Villalonga ha dit...

Roser, gràcies per passar per aquí. Ho has vist molt bé. És una història d'amor, però sobretot de solitud. De fet, lliga amb altres relats que he escrit, que van en la mateixa línia.
Tinc tot una línia de llops i homes llops.

Anònim ha dit...

Que "curtet aquest regal", (egoistament m'haguès agradat que fos mes llarc)
Ets la "perdiciò" dels negrots com jo.
I tant que es una novela d'amor, fins i tot la caricia a la galta i l'udol del llop.. sembla que ho hagi viscut.
Gracies Anna.
Una abraçada.
Mercè

Ashfield ha dit...

Anna, feia dies que no em passava per aquí... Masses! M'ha encantat el teu relat, de veritat! Tens talent! Gràcies per compartir-lo.

Anna Maria Villalonga ha dit...

Moltes gràcies. Un petonet.

Gemma ha dit...

L'he llegit ara, fa besarda .